Baza znalezionych haseł
Mały debil

Temat: VOLVO FH12 wymieniono silnik problem z imobilajzerem
Volvo FH12 rok 2000 posiada imobilajzer i zatarł się motor. Zamontowano drugi motor z 2001 roku. Pierwszy motor ma kasetę D12C460EC96 a drugi D12C460EC99.
Ten drugi motor ma najpewniej kasetę z obsługą imobilajzera. Oczywiście niezgodność kodu imobilajzera blokuje silnik i nie zapala. (rozrusznik kręci. podłączenia prawidłowe, jedyny kod błędu to "niepoprawny tajny kod imobilajzera".
Zamiana kaset nie wchodzi w grę bo młodszy silnik ma inne pompowtryski (stary silnik ma Lukas z cewką z boku, nowy ma te cienkie piezoelekyryczne). Kasety z kabiny od imobilajzera o nowszego silnika nie dostanę bo na szrocie te silniki przyszły luzem z Holandii tylko z kasetami przy silniku.
Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś z Panów rozwiązywał taką sytuację i jak można ten temat ugryźć. Nadmienię iż w serwisie ten temat jest mało znany a rozwiązanie jakie mi przedstawiono, kosztowało by prawie tyle co silnik.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1619325.html



Temat: Volvo FH12 - kasowanie błedów - ostatni raz 1997
witam.
Powiedzcie koledzy jak skasować błedy w FH12 z 1997 roku, bo od wywodów w innych postach można osiwieć
Kody błędów można spokojnie znaleźć w internecie tak, że tą kwestie pomine.
P.S. co oznacza migająca kontrolka wygięta strzałka ze spiralą w środku.
Druga na prawo od CHECK ENGINE. Po zapaleniu samochodu miga cały czas??
Pozdrawiam i prosze o odpowiedź
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1529157.html


Temat: VOLVO FH12 kody błędów
" />koledzy
potrzebuje kodu błędów do volvo fh12 nie wiem gdzie mogę to znaleźć
ostatno szukałem ale nic z tego a w volvaczu ciągle jakieś błędy
wyskakują a co z tego żę je wykasuje jak niewiem co to za błedy możę ma
ktoś takie informacje i udzieli je mnie i pozostałym użytkownikom forum
był bym bardzo wdzięczny i volvo moż też odetchnie
(1997r prod i tzw pół komputer)

pozdrowionka piotrek
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=6889


Temat: [Volvo FH12] skrzynia automatyczna
" />Witam. Mam do Was pytanie odnośnie w/w skrzyni. Odczytalem takie kody:
1) Gear level position sensor component faile
MID223 PSID9 FMI12
2) Engine starter motor relay mach. i fault
MID128 SID39 FMI7
Na wyswietlaczu jest: Engine starter gear box not neutral.
Nie da sie go odpalic. Nawet jak sie uda (czasami) to nie reaguje na biegi. Chociaz, to mnie zdziwilo ale pozwololo zjechac. Wbilem wsteczny a volviak jedzie do przodu.
Drugi blad wydaje mi sie ze jet spowodowany pierwszym bledem. Sprawdzalem w innym volvo. Prosze Was o pomoc.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=26633


Temat: [Volvo, FH12] Przerywa po 80km/h
" />
">kolego z tego co mi wiadomo to w volvie fh12 nie były montowane pompy paliwowe tylko pompowtryski.
volvo posiada pompe paliwa z tym ze nie jest to stara pompa sekcyjna a pompa podajaca paliwo poniewaz pompo-wtryski nie sa na tyle silne aby pobrac paliwo ze zbiornika, pompa ta montowana jes z tylu pompy wspomagania kierownicy, kod ktory podales MID128, PID094 oznacza zbyt niskie cisnienie paliwa, FMI4 oznacza usterke czujnika paliwa lub zwarcie gdzies w okablowaniu tego czujnika znajduje sie on na gorze filtra paliwa,
kolego powinienes sprawdzic sprawnosc pedalu gazu, pedal ten jest podlaczony bezposrednio do sterowania silnikiem i ECU Electronic Control Unit- zespol sterujaco-sprawdzajacy systemy elektroniczne wozu ma z nim niewiele wspolnego a na wyswietlaczu beda pokazywaly sie rozne bledy, pamietaj zeby sprawdzic czy usterki sa aktywne czy nie bo jezeli nie to nie musisz sie nimi martwic, po tygodniu pracy ECU rejestruje dziesiatki usterek ktore sa nie aktywne a auto jest sprawne poprostu wystapil chwilowy spadek napiecia lub cisnienia i ECU to zarejestrowalo, pozdrawiam
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19876


Temat: [Volvo, FH12] Potrzebny opis kodów błędów 'migowych'
" />Witam koledzy.
Potrzebuje opis kodow błędow do volva FH12 98r 380KM
posiadalem takowe, ale utracilem dane. Szukalem na forum ale nie znalazlem
a wiem ze kiedys ktos publikowal cos takiego wlasnie na forum.
Jesli ktos ma cos takiego w posiadaniu prosze o linka lub wiadomosc na prv.

Rownierz jesli ktos by byl w posiadaniu instrukcji w PL do takiego Volva
mogl bym odkupic.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13502


Temat: [VOLVO, FH12 420 96r.] Mega problem - kody błędów
" />Witam. mam mega problemy z volvem. Auto raz chodzi normalnie ma sile a nieraz mu odwali tak ze ledwo się ciągnie na jedynce.zmieniona pompka zasilająca i bez zmian... komputer wyświetla lampka CHECK ENGINE masę błędów -11 , 12 , 23 , 25 , 26 , 27 , 31 , 36 , 41 , 46 ,54 może ktoś potrafi mi pomoc....auto zanim straci całkiem sile to CHECK mruga nieregularnie jak stroboskop.wtedy auto zaczyna pracować nie na wszystkich cylindrach aż w końcu całkiem gaśnie. po kilku godzinach znów normalnie zapala. Może ktoś ma pojecie co go boli.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25629


Temat: [Volvo FH12] Ciężko odpala gdy silnik jest zimny.
" />Witam serdecznie.

U taty w FH12 420 z 2005 roku zaczął pojawiać się problem z odpalaniem po nocy (gdy silnik jest rozgrzany to problem ten nie występuje). Trzeba długo kręcić rozrusznikiem by zapalił.

Wyświetla błąd: "ECU Silnika, Położenie silnika"
MID 128
CID 21
FMI 3

Drugi i ostatni błąd wyświetlany przez komputer to:
Czujnik okładzin:
MID 136
CID 72
FMI 1

Hamulce są zrobione, więc domyślamy się że po prostu padł czujnik (lub trzeba go "dobić"), ale skoro jest okazja to lepiej zapytać.

Ma ktoś może kody błędów do "chińczyka", i może opisać te dwa komunikaty?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23590


Temat: [Volvo, FH12 96r.] Falujące obroty
" />Witam.
Marka: Volvo
Model: FH
Silnik: D12A 380KM
Rok produkcji: 1996

Problem: po odbiciu kompreosra na wolnych obrotach zaczyna lekko falować. Różnica obrotów nie jest duża, ale jest to wyczuwalne. Dzieje się to tylko wtedy, gdy silnik wcześniej zostanie "przegazowany" do warotści zbliżonej maksymalnym obrotom. Bez tego, może chodzić i pół godziny i nie jest mu nic. Jak zapalimy, chwilkę się rozgrzeje, przegazujemy, kompresor odbije i zaczyna falować, po czym po kilku-kilkudzisięciu sekundach przestaje i po ponownym odbiciu znowu to powraca. Nie wyświetlają się żadne kody błędów. Jakieś pomysły ?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24941


Temat: [Volvo, FH12] Instrukcja obsługi, kody błędów
" />Pierwsza sprawa - potrzebuje instrukcji obsługi do VOLVO FH12 95 rok z komputerem starej generacji.

Przydałaby sie do tego lista z kodami błędów.

I temat pomocy - byłem w serwisie i powidzieli mi ze trzeba wymieniac WSZYSTKIE pompowtryski - po badaniu komputerowym. AUTO ma moc, nie pali duzo bo robi kołka PL-LT 24tony ładunku w obydwie strony i ma 36 litrów, nie kopci a mi mowia ze jeszcze 2-3 miesiace i do wymiany - o co biega ? Ktoś mi to wyjasni ?
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14602


Temat: Scania,volvo,man kody bledow
Witam!Czy moge tez prosic kody bledow do volvo fh 12 rok2002?Jezeli ktos zyczliwy przesle mi na adres glizda-75(małpa)o2.pl to bede bardzo wzdieczny!

Dodano po 1 [minuty]:

Wdzieczny oczywiscie!!!
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1550314.html


Temat: [VOLVO FH 12 380PS 96R] kod błędu 26
" />Witam, wyświetla mi się kod 26 , co wg rozpiski znaczy: czujnik, identyfikacja cylindra, wał rozrządu.
A więc co to "normalnie" oznacza, co może być nie tak?
Z góry dzięki
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=11301


Temat: [Volvo FH 12 ] kod błędu 26
" />Witam
wyskakuje mi kod błędu 26- czujnik, identyfikacja cylindra, wał rozrządu. Można prosić z Polskiego na nasze

Volvo FH pierwsza generacja
pozdrawiam
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25421


Temat: [Volvo, FH12] Nierówne ciśnienie w poduszkach
" />po 1 jeżeli jest zawieszenie pneumatyczne to ''ktoś'' musi powiedzieć ile powietrza ma być w poduszkach jest to zawór (zawory) sterowane elektronicznie w trybie automatycznym lub manualnym (automatycznym - zaprogramowanym by utrzymywać stały poziom niezależnie od ładunku - obciążenia, manualnym jak chcesz ''wysoko żeby było np. jak podpinasz siodło) jest to sterowane przełącznikami obok fotela kierowcy - z reguły) skąd ''ciężarówka wie'' czy ma jeszcze podać powietrza ano z czujnika (czujników) w VOLVO są dwa rodzaje oba działają na zasadzie przesłania impulsu elektronicznego - czytaj opór prądu do jednostki sterującej zawieszeniem 1 - ten z "wajchą" jest mechaniczny "wajcha się" zgina - obraca zmienia opór i jednostka sterująca wie co i jak, drugi w nowszych typach to czujnik ciśnienia w poduszkach jeżęli któryś z nich nie działa to jest kod błędu na desce rozdzielczej - wyświetlaczu ( np. MID 136 PSID 23 _ jest to numeryczny opis nieprawidłowego wskazania konkretnego czujnika, jeżeli jest to wina także zaworu błąd będzie jeżeli jest aktywny to jest nadal jak nieaktywny to jest to stary błąd)

sama informacja że jest to fh12 z 98 roku nie jest wystarczająca dla mnie nie mam aż tak dużego kontaktu z wersją 1 FH12 wpisz numer ramy lub pełny VIN to da się sprawdzić co i jak


w starszych modelach "wajcha" pojedyncza na tylnej osi często mylona jest z czujnikiem położenia osi redukującym ciśnienie w hamulcach w pojeździe bez obciążenia ( w starszych modelach był jeden zawór ciśnienia hamulców ale do zawieszenia dwa są to niezależne systemy powietrzne)
czujniki "wysokości"są bezpośrednio nad osią na RAMIE po obydwu stronach

pozdrawiam
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15596





© Mały debil Design by Colombia Hosting